Bok: Porträtt - teckningar och målningar av Leif Engström

Framsidan av min nya bok- Porträtt teckningar och målningar av Leif Engström

tryckt i 24 ex
svartvitt och färg
44 sidor
pris: 200 sek

Från förordet: "Hösten 2010 till våren 2011 har jag arbetat med porträtt av människor, som en del av mitt projektarbete på Solbergagymnasiet. Framförallt har jag tecknat i kol, men även prövat på att teckna i andra tekniker och målat en del. Några av dessa bilder har jag samlat här. Jag har skrivit lite om varje person som jag gjort porträtt av, utifrån min relation till personen. Vid de flesta personerna finns även ett fotografi av dem. Jag har en tanke att det kan vara kul, framförallt för de som inte känner människorna som är med i boken, att kunna jämföra de målade eller tecknade bilderna med ett fotografi."

___________________________________________________________________
Orginalteckningar från boken finns utställda på JubileumsutställningenArvika Konsthall 11 juni-9 juli. Där säljs även boken, fråga efter den i kassan! Läs mer om utställningen här

4 uppslag från boken


No comments: